loading...
موسسه نخبگان سبز جوان ایران
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
*مطالبی در مورد قوانین جذب و راهکارهای آن : 2 201 mihanazma
* ادامه مهارتهای زندگی ... 1 169 mihanazma
* 49جمله جادویی برای افزایش اعتماد به نفس کودک: 1 173 mihanazma
دنباله مقاله فرزند دختر یا پسر میخواهید.... روش (1) 1 173 mihanazma
جملات زیبا و قصار از بزرگان 0 100 kelideservat
...ادامه تذکرات در مورد کودک آزاری ... 0 126 dshekarchi
* تدکراتی در مورد کودک آزاری : 0 110 dshekarchi
* مهارت های دهگانه ضروری برای زندگی بهتر ... 0 114 dshekarchi
* چگونه حرمت نفس فرزندان خود را بالا ببریم : 0 125 dshekarchi
*فرزند دختر یا پسر میخواهید ... 0 126 dshekarchi
چند توصیه برای تعامل با دختران نوجوان : 0 105 dshekarchi
worry Box یا جعبه نگرانی .... 0 125 dshekarchi
برای ازبین بردن بیشترین استرسها.... 0 105 dshekarchi
* روشهای ساده از بین بردن استراسورها و بلاسورهای خود : 0 122 dshekarchi
به قوانین 10 در 90 ، روش sfp ( برنامه تقویت خانواده - شکارچی بنیانگذارش عمل کنیم ) 0 285 dshekarchi
* نکات طلایی در مورد روابط همسران 0 128 dshekarchi
مقابله با افكار مزاحم 0 109 dshekarchi
از افراد منفي دوري كنيد 0 98 dshekarchi
سلام به همگی 0 128 dshekarchi
سلام 0 118 talebi
دکتر شکارچی بازدید : 123 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

شرایط اختصاصی بخش مشاوره خصوصی موسسه نخبگان سبز جوان ایران

-   نحبگان سبز جوان ایران موسسه ای خصوصی می باشد که با شماره 17041 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

-  خدمات مشاوره این سایت به صورت جدی ، پیگیر ، مستمر و غیر رایگان می باشد.

-  حوزه خدمات مشاوره  اینترنتی این وبسایت منحصراً مشاوره در محدوده مسائل فردی ، بین فردی و رفتاری و مشاوره به موسسات خدماتی و تجاری و صنعتی بوده و مشاوره پزشکی و روانپزشکی ندارد.

-  شماره همراه مشاور فقط جهت آشنایی و هماهنگی با مراجعین بوده و این موسسه خدمات مشاوره تلفنی ندارد.

نحوه مشاوره خصوصی

ارتباط مشاوره ای خصوصی مستلزم اعتماد به مشاور و توان ابراز احساسات ، افکار و ذهنیات شخصی و شرکت فعال در گفتگوهای متقابل جهت ریشه یابی مشکلات و پذیرش و اجرای تغییرات فردی می باشد؛ لذا عزیزانی که امکان پاسخگویی به سوالات مشاوره ای را نداشته و به دنبال توصیه و راهکار عمومی هستند ، می توانند از موضوعات و مطالب و مقالات طبقه بندی شده این وبسایت و سایر منابع استفاده نمایند.

مراحل مشاوره خصوصی

  1. واریز هزینه (حداقل  یک جلسه)
  2. ارسال «ایمیل مشاوره خصوصی» با توضیح مختصری از شرح حال خود و مشکل یا مورد مشاوره ای
  3. دریافت پاسخ مشاور از طریق ایمیل در عرض ۱۲ الی ۲۴ ساعت
  4. تداوم جلسات ارتباط متقابل مشاوره ای طبق هزینه واریز شده

هزینه هر مورد ارتباط متقابل – (پرسش و پاسخ) مشاوره اینترنتی خصوصی 30.000تومان می باشد.

واریز هزینه از طریق درگاه آنلاین پارس پال صورت گرفته و گزارش تراکنش مالی بطور اتوماتیک به مشاور ارسال می گردد.

لطفاً بعد از واریز هزینه ، اولین ایمیل مشاوره ای را با توضیح مختصری از شرح حال خود و مشکل یا موضوع مورد نظر ، ارسال نمائید.

 لطفاً جهت پرداخت آنلاین ، از طریق بلوک های درگاه پارس پال موجود در (پائین صفحات) سایت استفاده نمائید.

 

لطفاً جهت پرداخت آنلاین ، از طریق بلوک های درگاه پارس پال موجود در (پانین صفحات) سایت استفاده نمائید.

  پرداخت وجه با کلیه کارتهای بانکی عضو شتاب از طریق درگاه آنلاین پارس پال:

 لطفاً جهت پرداخت آنلاین ، از طریق بلوک های درگاه پارس پال موجود در (پائین صفحات) سایت استفاده نمائید.

 روش  ارتباط خصوصی با مشاور:

 ارتباط با ایمیل مشاور – دکتر فیروز شکارچی firoz.shekarchi@yahoo.com

 تلفن همراه: (فقط جهت آشنایی و هماهنگی)09123258123

این سایت مشاوره تلفنی ندارد.

دکتر شکارچی بازدید : 87 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (1)

شش روش برای ایجاد مغز هوشیار

مغز، سلطان بدن است و برای داشتن یک سلطان لایق، مراقبت های ویژه ای لازم است. بعضی اوقات حس می کنیم که حافظه ما خوب کار نمی کند و یا در حفظ و یادگیری مطالب دچار مشکلاتی شده ایم. در همین راستا دانشمندان تحقیقات فراوانی روی کارایی مغز انسان در شرایط گوناگون انجام داده اند و همواره به دنبال به دست آوردن روش های مفیدی بوده اند تا بازدهی مغز را بالا ببرند. اما با این همه تلاش و کوشش، هنوز مسائل و ابهامات بسیاری درباره ی فعالیت مغزی افراد مختلف وجود دارد...

دکتر شکارچی بازدید : 86 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

آیا اخیراً به خاطر کاری که نکرده اید احساس گناه می کنید؟ احساس گناه به خاطر جواب ندادن به ایمیل ها؟ احساس گناه به خاطر نرسیدن به اهداف روزانه تان؟ احساس گناه به خاطر گشتو گذار بی هدف در اینترنت و اختصاص ندادن وقت کافی برای کارهای مهم؟ احساس گناه به خاطر زنگ نزدن به دوستان و نزدیکان؟ آیا این احساس گناه اذیتتان می کند؟...

دکتر شکارچی بازدید : 82 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

اثرات دروغ گفتن بر سلامتی انسان


همه می‌دانند که دروغ گفتن می‌تواند شما را دچار مشکل کند. اکثر ما از کودکی این را یاد گرفته‌ایم. وقتی مادر و پدرمان می‌فهمیدند که این ما بودیم که آن تکه کیک شکلاتی را خوردیم، آنوقت بود که توی دردسر می‌افتادیم. اما اگر بقیه دروغ را متوجه نشوند و بتوانیم کارمان را پیش ببریم چطور؟ اگر این اتفاق بیفتد، احتمال دارد که دوباره و دوباره دروغ بگویید و اگر باز هم کارتان را پیش ببرد، دروغ گفتن به ابزاری مفید در زندگیتان تبدیل می‌شود. مسئله این است که دیر یا زود این رفتار ضداجتماعی تاثیرات خود را خواهد گذاشت. این دروغ‌ها کم‌کم بر روابط شما اثر می‌گذارد و مطمئناً تاثیراتی نیز بر سلامتیتان خواهد داشت.
دکتر شکارچی بازدید : 89 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

شما چه روحیه ای دارید و شغل مناسب شما چیست؟

روانشناسان می‌گویند ورزشكارها، هنرمندها، تراشكارها و هر شغل دیگری كه به ذهن‌تان می‌رسد آدم‌های باهوشی هستند. آنها می‌گویند تست‌های سنتی روان‌شناسی كه بهره هوشی  (IQ) را می‌سنجند فقط توانایی‌های منطقی ـ ریاضی، زبان‌شناختی و تا حدی عملی ما را می‌سنجند. در صورتی كه بسیاری از توانایی‌های دیگر در آدمیزاد وجود دارد كه به معنای واقعی نشان‌دهنده هوش است. یعنی می‌توانند برای سازگار‌شدن با موقعیت‌های جدید به كار ما بیایند، اما كاملا فراموش شده‌اند.

بر همین اساس نظریه‌پرداز جدیدی به نام گاردنر می‌گوید هوش‌های متنوع‌تری در آدمیزاد وجود دارد. او هفت نوع هوش در آدمیزاد شناسایی كرده است: ‌زبان‌شناختی، تصویری، موسیقایی، بدنی، منطقی، میان‌فردی و درون‌فردی. گاردنر می‌گوید اگر ما بتوانیم رشته تحصیلی و شغل ‌مان را بر اساس نوع هوش‌مان انتخاب كنیم، رضایت بیشتری از زندگی‌مان خواهیم داشت. اما چطور می‌شود نوع هوش‌مان را تشخیص دهیم و بر اساس آن، چه رشته‌های تحصیلی و شغلی را انتخاب كنیم.

 

هوش‌زبان‌شناختی

هر نوع توانایی ذهنی كه به كلمه‌ها ربط داشته باشد، نشان‌دهنده هوش‌زبان‌شناختی است. با این حساب كسانی كه اطلاعات عمومی زیادی دارند، می‌توانند با كلمه‌ها بازی كنند، شعر می‌گویند و داستان می‌نویسند هوش زبان‌شناختی بالایی دارند.

نشانه‌ها:

1ـ كتاب‌ها برایش خیلی مهم است.
2ـ می‌توانند قبل از خواندن، صحبت‌‌كردن یا نوشتن، كلمات را در ذهن‌شان بشنوند.
3 ـ كلمات را وقتی از رادیو می‌شنوند بیشتر درك می‌كنند تا وقتی كه تلویزیون تماشا می‌كنند.
4ـ از سرگرم‌ كردن خود و دیگران با لغاتی كه تلفظ سخت یا بی‌معنی دارند لذت می‌برند.
5ـ موقع رانندگی بیشتر از توجه‌‌كردن به مناظر، خواندن نوشته‌های بیلبوردها برایشان جذاب است.
6 ـ موقع حرف‌‌زدن بیشتر از چیزهایی كه شنیده یا خوانده‌اند استفاده می‌كنند.

دکتر شکارچی بازدید : 77 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

چگونـگی دستیـابی به قـدرت “نــه” گفتـن

در بسیاری مواقع گفتن یک “نه” ساده می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد در حالیکه بسیاری از مردم با “نه” گفتن به دیگران مشکل دارند. حتی افرادی که بسیار جسور و با اعتماد به نفس هستند در برخی موقعیت ها متوجه می شوند به رغم میل باطنی شان به دیگران “بله” گفته اند.

 

 در بسیاری مواقع گفتن یک “نه” ساده می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد در حالیکه بسیاری از مردم با “نه” گفتن به دیگران مشکل دارند. حتی افرادی که بسیار جسور و با اعتماد به نفس هستند در برخی موقعیت ها متوجه می شوند به رغم میل باطنی شان به دیگران “بله” گفته اند. البته گاهی بهتر است به چیزی که واقعا علاقه به انجام آن ندارید بله بگویید. مثلا اگر در محل کار رئیس تان از شما بخواهد کاری را انجام دهید و شما دوست نداشته باشید، توصیه می شود هرگز از مهارت نه گفتن تان استفاده نکنید؛ زیرا خود را در معرض اخراج شدن قرار می دهید …

آنچه در این مبحث از آن سخن می گوییم موقعیت هایی است که فکر می کنید، مجبور هستید بله بگویید؛ مثلا، دوستی از شما می خواهد کاری انجام دهید که اصلا برایتان راحت نیست یا اینکه بیش از توانتان داوطلب انجام کارهای متفاوتی می شوید.

:: مضرات ناتوانی در “نه” گفتن

اگر شما زمانی که می خواهید نه بگویید نتوانید و به جای آن بله بگویید، نسبت به فردی که مجبور شده اید به او پاسخ مثبت دهید، احساس رنجش و عصبانیت می کنید، حتی اگر آنها واقعا گناهی نداشته باشند. در ضمن نسبت به خودتان ناامید و مأیوس می شوید. از طرفی اگر مسئولیت کاری بیش از توان تان را به عهده بگیرید، دچار اضطراب شدیدی می شوید و شهامت نداشتن، در طولانی مدت از عزت نفستان می کاهد و شما را به سمت افسردگی و نگرانی سوق می دهد.

از طرفی برخی از افراد فکر می کنند می توانند نه بگویند، اما نمی دانند که روش نه گفتنشان اصلا مناسب نیست. در واقع برخی از افراد این کار را با رفتاری بد و تهاجمی و بدون در نظر گرفتن احساسات دیگران و بی احترامی به آنها انجام می دهند. این روش باعث می شود دیگران از شما بیزار شده یا عصبانی و آزرده خاطر شوند.

دکتر شکارچی بازدید : 83 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

گونه انتقاد را با قدردانی پذیرا باشیم

در روز ایمیل‌ها و نظرات مثبت و دلگرم‌کننده زیادی برای ما می‌آید که درواقع تنها چیزی است که ما را تشویق به ادامه راه می‌کند. اما درکنار این نظرات مثبت، نظرات منفی هم گاه و بیگاه برایمان می‌آید: انتقاداتی درمورد موضوعات و محتوای مقالاتمان.شما چطور با انتقادات دیگران برخورد می‌کنید؟ تصور ما بر این است که اولین واکنشاکثر ما دفاع از خودمان یا بدتر از آن، حمله به فرد منتقد است.و با اینحال، با اینکه انتقاد می‌تواند ناراحت ‌کننده باشد و روحیه را ضعیف کند، اما می‌توان از دیدگاهی مثبت هم به آن نگاه کرد: انتقاد نشانه صداقت طرف‌ مقابل است و می‌تواند ما را به سمت عملکردی بهتر راهنمایی کند. انتقاد می‌تواند فرصتی برای پیشرفت باشد....

دکتر شکارچی بازدید : 90 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

نظریه های تداعی گرایانه

گروهی از روان شناسان معتقدند که یادگیری فقط از راه تداعی یا پیوند بین محرک و پاسخ (Stimulus and Response) حاصل می‌شود. در واقع یادگیری تداعی گرا به معنی همراه شدن رویداد معینی با
 

تداعی گرایی (Associationism) که امروزه با نام یادگیری (Learning) از راه شرطی سازی (Conditioning) شناخته می‌شود یکی از مهمترین حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد شیوه‌های یادگیری در انسان بوده و کاربردهای فراوانی دارد. تداعی گرایی روش و نظریه‌ای است که برای اولین بار و بطور واضح از ارسطو (Aristate) در 384 تا 322 (ق.م) شروع شد و امروزه با نام شرطی سازی در نظریه‌های ترندایک (Thorndike) ، پاولف (Pavlov) ، واتسن (Watson) ، اسکینر (Skinner) و دیگران یافت می‌شود....

 

یک مثال

 

فرض کنید فردی یک میوه ترش را که باعث ترشح زیاد بزاق دهان می‌شود، بخورد. این تجربه در ذهن او باقی می‌ماند. حال پس از مدتی اگر همان شخص یک فرد دیگر را در حال خوردن یک میوه ترش ببیند یا به یاد آن میوه ترش بیفتد، ممکن است باز هم در دهانش بزاق ترشح شود. این همان اتفاقی است که در یادگیری از نوع تداعی می‌افتد و با وجود آنکه آن فرد در مرحله دوم میوه ترشی نخورده است تا بزاقی ترشح شود ولی پیوند بین ترش و ترشح بزاق دهان در مرحله اول باعث ترشح بزاق دهان در مرحله دوم بدون خوردن واقعی میوه ترش می‌شود.

 

تاریخچه تداعی گرایی

 

در واقع ارسطو فیلسوف یونانی بود که با طرح یادگیری و یادآموزی از طریق مجاورت (Contiguity) ، مشابهت (Similarity) و تضاد (Contradiction) بین رویدادها و وقایع ، بنیاد تداعی گرایی را استوار نمود. بنابر اصل مجاورت هرگاه دو رویداد از لحاظ زمان و مکان با هم تجربه شوند، بعدها تجربه یکی از آنها موجب می‌شود که دویداد دیگر نیز تداعی شود یا در ذهن حضور یابد. نظیر وقتی که با دیدن معلم به یاد شاگرد و دانش آموز می‌افتیم.

بنابراصل مشابهت حضور یک رویداد یا تجربه در ذهن موجب می‌شود رویداد یا تجربه دیگری که به آن شباهت دارد، در ذهن تداعی شود. نظیر وقتی که به دوستان قدیم فکر می‌کنیم ممکن است به یاد بیاوریم که عکسی از آنها داریم. بنابر اصل تضاد رویدادها و تجربه‌های متضاد یکدیگر را در ذهن تداعی می‌کنند. نظیر کلمات زشت و زیبا یا زرنگ و تنبل.

 

انواع نظریه‌های تداعی گرا در روان شناسی

 

نظریه ترندایک

 

نخستین نظریه علمی از نوع تداعی گرایی (شرطی سازی) در سال 1898 میلادی بوسیله ادوارد.لی تورندایک روان شناس آمریکایی انتشار یافت. او در آزمایش‌های خود که بر روی حیوانات (بویژه گربه‌ها) انجام می‌گرفت، به شناسایی تعدادی از قوانین بنیادی یادگیری از قبیل یادگیری پیوندی است که میان محرک و پاسخ ایجاد می‌شود، شد. چون او به پیوند بین محرک و پاسخ تاکید داشت، نظریه او با پیوند گرایی (Bondconnectionism) مشهور شد.

 

نظریه پاولف

 

ایوان پترولوویچ پاولف در واقع یک فیزیلوژیست بود که به تحقیق روی نقش مایعات مختلف در گوارش علاقه داشت و بطور تصادفی در جریان تحقیق متوجه شد که برخی از حیوانها (او از سگ‌ها استفاده می‌کرد) در آزمایشگاه او قبل از اینکه تغذیه شوند، شروع به ترشح بزاق (یکی از مایعات لازم برای گوارش) می‌کنند. او تحقیق در مورد این موضوع را دنبال کرد و یکی از مهمترین نظریه‌های یادگیری یعنی یادگیری از راه شرطی شدن کلاسیک (Classical Conditioning) یا نظریه بازتابی (Reflexing Theory) را بنیان گذاشت. تحقیقات او به بسیاری از ابهامات در حوزه یادگیری پایان بخشید.

 

نظریه واتسن

 

جان . بی . واتسن روان شناس آمریکایی و بنیانگذار رفتارگرایی (Behavioral Theory) است که روان شناسی پاولف را در آمریکا رواج داد. او بر نقش محیط و یادگیری تاکید زیادی داشت و وراثت را بشدت رد می‌کرد. کارهای او بنیانهای روان شناسی علمی را استوار کرد.

 

نظریه هال

 

کلارک هال (Clark Hull) از روان شناسان رفتارگرا با نظریه کاهش سایق (Drive Reduction) است. وی برای یادگیری فرضیه‌های مختلفی را مطرح کرد که معروف ترین آنها عبارتند از : نیاز ، تقویت ، سایق نخستین ، سایق ثانوی و … . به عقیده او رفتار پیچیده از رفتارهای ساده بر پایه شرطی شدن و به صورت گام به گام بوجود می‌آیند.

 

نظریه گاتری

 

ادوین گاتری (Edwin Guthrie) نظریه پردازی است که بر اصل مجاورت در یادگیری تاکید کرد و به همین جهت نظریه او به شرطی شدن مجاورتی (Conditioning Contiguity) معروف شد. او برخلاف نظریه‌های پاولف و ترندایک اصل مجاورت را اساس یادگیری و ارتباط محرک و پاسخ می‌دانست و اصل تقویت و … را رد می‌کرد.

 

نظریه اسکینر

 

بی . اف . اسکینر معروفترین روان شناس در حوزه یادگیری از نوع شرطی شدن (تداعی گرا) است. چرا که رفتارگرایی او رادیکال (تندرو) بود و هر چیزی را که به چیزی غیر از یادگیری از راه تداعی (شرطی سازی) می‌پرداخت، به شدت رد می‌کرد. او فقط به روشهایی تاکید داشت که قابل مشاهده باشند و بنابراین رویدادهای ذهنی و شناختی نظیر اراده ، احساس ، شناخت غریزه و … را قبول ندارد.

 

کاربردهای نظریه تداعی گرا

 

نظریه‌های تداعی گرا (شرطی سازی) کاربردهای فراوانی دارد. آموزش و پرورش ، فرزند پروری ، درمان بیماری‌های روانی و … از مهمترین حوزه‌های کاربردی این نظریه‌ها و اصول حاکم بر آنها است. البته‌ این بدان معنی نیست که انسان فقط در قرن اخیر از این روش برای یادگیری و آموزش استفاده کرده است، بلکه انسانها در طول تاریخ از اصول و قوانین این روش استفاده کرده‌اند، بدون آنکه آگاهی کامل و کافی در مورد آنها داشته باشند و فقط در قرن بیستم بود که بر روی آنها تحقیق علمی انجام شد تا اصول این روش شناخته شود.

 

منبع: سایت دانشنامه رشد

 

به نقل از وبلاگ روانشناسسی و مشاوره

 

https://www.google.com/reader/view/#stream/feed%2Fhttp%3A%2F%2Fmohsenazizi.blogfa.com%2Frss.aspx

 
یک رویداد دیگر است. 
دکتر شکارچی بازدید : 88 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دلبستگی چیست؟

دلبستگی پیوند عاطفی با فردی دیگر است. جان بولبی (John Bowlby) روانشناس، اولین نظریه‌پرداز دلبستگی بود و دلبستگی را "ارتباط روانی ماندگار بین انسان‌ها" تعریف کرده است. بولبی عقیده داشت که اولین پیوندهای ایجاد شده توسط کودکان با مراقبین خود تاثیری شگرف بر آنها دارد که تا پایان عمر همراهشان خواهد بود. طبق گفته‌های بولبی، دلبستگی همچنین برای نزدیک کردن نوزاد به مادر خود مفید است و درنتیجه احتمال بقای نوزاد را افزایش می‌دهد. موضوع اصلی نظریه دلبستگی این است که مادرانی که در اختیار نوزادشان باشند و به نیازهای او واکنش بدهند، یک حس اطمینان و امنیت در نوزادشان ایجاد می‌کنند. نوزاد می‌داند که فرد مراقب او قابل‌تکیه است و این مسئله پایه و اساسی محکم برای کشف دنیا در نوزاد فراهم می‌آورد.

دکتر شکارچی بازدید : 93 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

شناخت و مراعات حقوق ديگر

شناخت و مراعات حقوق ديگران گل

شناخت وظيفه، پايه انجام وظيفه است.انسانها در جامعه نسبت‏ به يكديگر «وظايف متقابل‏» دارند و به‏ تعبيرى ديگر، بر عهده خويش نسبت‏به افراد ديگر «حقوق متقابل‏»دارند. شناخت اين حقوق و انجام آنها و مراعات دو جانبه، ضامن‏ تصحيح روابط و سالم‏سازى معاشرتها و زدودن كدورتها و كاهش‏ اختلافها و گله‏ منديهاست...

مشاوره خصوصی

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
موسسه نخبگان سبز جوان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 182
  • بازدید سال : 1,843
  • بازدید کلی : 34,195